2 Ekim 2009 Cuma

Dragon® Multiboot DVD Pro

Örnek Resim
tamamlandığında burada yayınlayacağım.
  • Windows 7,  daha önce buradan yayınladığım OEM sürüm.Hiçbir ekleme çıkarma yapılmadı.Orijinalliğini koruyor.
  • Windows XP Professional, Herhangi bir servis paketi eklenmemiş XP'ye SP3,Windows Media Player 11 ve Internet Explorer 8 eklendi ve kullanmayacağınız diller klavyeler ,Tur,Windows Messenger çıkarıldı.
  • Ubuntu 9.10 çıktığında eklenip Multiboot DVD yayınlanacak.
  • Hiren's Boot CD 10.0 son sürümdür.
  • Acronis True Image Bootable version son sürümdür.
  • Bunların yanısıra işletim sistemi kurulunundan sonra otomatik çalışacak daha önce yayınladığım Katılımsız Yaılım Paketi benzeri bir uygulama eklemeyi düşünüyorum.Tabi ki DVD de kalan boş yere göre,Temel yazılımlar veya ekstradan yazılımlarda eklenebilir.
Tasarım ve içerik konusnda istekleriniz olursa değerlendirmeye alacağım.Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.
64 bitlk sürüm istek olursa yapılabilir.

15 yorum:

  1. benimki daha çok istek... ubuntu, pardus, mobli, windows se7en ve xp sp2 yi tek dvd ye koymak istiyorum.. ve her birini ayrı klasörlere koymak istiyorum. Çünkü ortak dosaları çok.. nasıl yapabilirim.. şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. hepsi bir dvd ye sığarsa neden olmasın.mobli demişsin sanırım moblin demek istedin.dosya değil iso haliyle bile koyabilirsin.Aerostudio Easyboottan daha yetenekli.Grub4dos komutları işini görür.

    YanıtlaSil
  3. kendi yaptığım dvd içerisine xp ve win7 kurulumlarını koydum.sabit diskten başlat seçeneğinden bilgisayarı açmak istediğimde eğer xp kurulu olursa sistemde bi sorun çıkmıyor ama eğer win7 kurulu olursa sistem diskten açılışa devam etmiyor.bunu hangi diskten açılış komutuyla aşabilirim aero studio da?

    YanıtlaSil
  4. hangi komutu kullandığını bilmiyorum ama sana birkaç örnek komut vereyim.başka komut istersen bulmaya çalışırım.
    Aynen yazıldığı gibi al.neden iki satır deme yani.

    Boot from harddisk kodu

    grub4dos chainloader (hd0)+1
    boot

    Windows 2000/xp/2003

    grub4dos chainloader /I386/SETUPLDR.BIN
    boot

    Windows vista/7

    grub4dos chainloader /BOOTMGR || chainloader /bootmgr
    boot

    Ubuntu

    grub4dos chainloader /isolinux/isolinux.bin
    boot

    Hien's Boot CD

    grub4dos chainloader /HBCD/isolinux.bin
    boot

    YanıtlaSil
  5. Dragon Kardeşim Windows 7 Nin X64 Ultimate Sürümü Olursa Çok İşe Yarar Bide Katılımsız Yazılım Paketi Fln Yazmışsın Bence Onuda Mutlaka Ekle Senin Tasarımlarını Çok Beyendim Öncelikle Çok Teşekkür Ediyorum Bide Senden Bi Ricam Olucak Auto Play Yapımını Ozki Ve Most Wanted ın Hazırladığı Derslerden Öğrendim Yazmışsın Bu Derslerin Linklerini Bana Da Verebilirsen Çok Sevinirim Yardımların İçin Şimdiden Teşekkür Ederim Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  6. yorumunuz için teşekkürler.windows 7'yi 32 ve 64 bit sürümlerinin ikisininde oması içi çalışıyorum ama boyut konusunda endişeliyim.ikiside sürüm seçme ekranında seçilecek yani menüde iki buton olmayacak.

    http://freshdragon.blogspot.com/2009/10/windows-7-x86-x64-surumler-nasl.html
    adresindeki konu gibi.
    dediğim gibi katılımsız yazılım paketi benzeri birşey eklemem tamammen DVD de boş yerin kalıp kalmaması ile ilgili. yarın Ubuntu çıkıyor ona göre ayarlıyacağım Pardus da koymayı düşünüyordum ama duruma göre boş yer kalırsa ona göre ayarlamaya çalışıyorum.
    sıra geldi derslerin bağlantılarına.
    Auto Play Media Studyo 7,5+Butonlar+Buton Yapımı
    (elinde AMS yoksa buradan;

    http://rapidshare.com/files/155753130/AutoPlay_Media_Studyo_7_5__..Oski.._.exe

    Aio Dersleri Koleksiyon
    http://rapidshare.com/files/201549775/Aio_Dersleri_Koleksiyon.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/201565595/Aio_Dersleri_Koleksiyon.part2.rar

    Partların MD5 Değerleri
    Part 1= 9A6CA2215722EB63AACE183B293FBCFC
    part2= 3262471A158EE40BC7E41ABF1213EA51
    Not 1 : Derslerin tamamını görebilmek için derslerin listelendiği sayfasının üst tarafındaki ileri ve geri butonlarını kullanabilirsiniz.
    Not 2 : İndirdiğinizde winrarın açıklamasının tamamını okumayı unutmayın.

    Checkbox Anlatımı 3 ( Aio Yapımı )
    http://rapidshare.com/files/272976442/CheckBox._Anlatimi.3-MostWanted.rar

    Not: Derste anlatmadım ama bir yere şunu eklemek istiyorum."Kur" butonu kodlarının sonuna;

    StatusDlg.SetMessage("Kurulum Sonlandırılıyor..");
    Application.Sleep(1000)
    StatusDlg.Hide();

    yazarsanız daha güzel olur.Ya da en sonda daha önce anlattığım "Messenger Pop-up şeklinde pop-up çıkarma" dersini de kullanabilirsiniz.Bu da bir ipucu olsun.

    son verdiğim Checkbox Anlatımı 3 ( Aio Yapımı ) videosu benim yaptığım paketin benzerini yapman için yeterli olcaktır.işi kaparsan gerisi tasarıma bakıyor.zaten dersleri 1-2 defa izle tamamdır scriptler hazır var seni yaratıcılığına kalmış gerisi.bu arada ingilizce fena değilse yardım menüsünü de incele işine yarar şeyler bulacağın kesin.başarılar diliyorum.asıl yerinden takip ettiğin içinde teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. saol kardeşim çok saol inşallah bende senn kadar güzel yaparım daha doğrusu yapmaya çalışacağım ilnginden dolayı çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. slm, krds çalışmanı tebrik ediyorum
    benim içinde sizinkilere ilaveten "admin password recovery", "kaspersky rescue cd" "acronis disk director" de olan bir dvdye ihtiyacım var.
    bunları da eklemeniz mumkun olur mu

    YanıtlaSil
  9. indirme linkini bulamıyorum

    YanıtlaSil
  10. kardes acronis true image 2010 düzgün çalışmıyor, kilitleniyor, onun yerine 2009 daha iyi olur.
    win7 nin 64bit ingilizce winxp nin de 32bit ingilizce olan bir versiyonu da yapılırsa çok iyi olacak

    YanıtlaSil
  11. admin password recovery,kaspersky rescue cd vs.. isteyen arkadaşım dediklerin yanılmıyorsam Hiren's Boot CD nin içinde mevcut.

    "indirme linkini bulamıyorum" demeniz gayet normal çünkü yok.bu konu sadece istekleri almak amacıyla açıldı.Blogu takip ederseniz yayınlandığında indirme şansınız olacaktır.

    acroniste böyle bir sorun yaşamadım ama dedikleinizi denemeler sonucunda dikkate alacağım.

    İlginiz için teşekkürler.

    bu DVD nin dediğiniz gibi İnglizce sürümünüde çıkarabilirim.

    DVD de yer olması durumunda Windows 7 32 ve 64 bit bir arada olabilir.

    YanıtlaSil
  12. Dragon MultiBoot DVD Pro sonunda tamamlandı denemeler bitince uploada başlayacağım upload zaman alacak, sizi bekleteceğim için özür diliyorum.Teknik olanaklar doğrultusunda istediğiniz şekilde yapmaya çalıştım.Son denemelerim sürüyor.ucndan göstereyim bari :)
    menü görünümü ;

    http://3.bp.blogspot.com/_fGhclpE513Y/SwCcC699b-I/AAAAAAAAAUg/Cu9z-2rq4s8/s400/Dragonmultiboot.png

    YanıtlaSil
  13. Dragon bu paylaşımın için çok teşekkür ederim öncelikle. yalnız izninle sana bir sorunumu iletmek istiyorum. ben senin yaptığın arayüze benzer bi arayüz tasarladım. benim yapmak istediğim;
    senin tasarımındaki win7 xp ubuntu yerine bende sadece win 7 x86 ve win 7 x64 olması gerekiyor. ben boot etmeyi bile daha başaramadım. boot ekranında görüyor iki sürümüde ancak herhangi birine tıklandığında kuruluma başlamıyor bu sorunla 2 gündür uğraşıyorum ama yapamadım. anlatımındaki herşeyi harfiyen uyguladım. yardım edebilirsen çok memnun olurum. şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. http://freshdragon.blogspot.com/2009/10/windows-7-x86-x64-surumler-nasl.html

    bu adresten win7 nn 32 ve 64 bitlik sürümünü tek parça haline getirebilirsin yani multiboot menüde 2 ayrı win7 seçeneğinin olmasına gerek yok.

    esyboot ile mi yapıyorsun?

    YanıtlaSil
  15. selam dragon kardeşim ben kendime kişisel bir multiboot oluşturmaya çalışıyorum bazı yerlerde takılıyorum fakat bana da yardımcı olurmusun ben aero studio kullanıyorum normalde easyboot da var fakat görsellik açısından pek kullanışlı gelmedi bana yada ben kullanmasını bilmiyorum benim boot menude xp-win7-win8-vista-pardus-ibuntu-mini xp- mini 7 -hirren's - acronis -northon gost - şu an bunları ekledim fakat bazılarını çalıştırmakda başarısız oluyorum örneğin iso dosyası olarak bazıları çalışıyor bazıları çalışmıyor yada root dan başka örneğin ( grub4dos ls /pardus/boot/isolinux/isolinux.bin || find --set-root /pardus/boot/isolinux/isolinux.bin; chainloader /pardus/boot/isolinux/isolinux.bin
    boot ) klasör içinden çalışmıyor bu konularda bana yardımcı olurmusun ben sana daha detaylı yazdıgım komutları ve olmayanları yazarım

    YanıtlaSil

Yorum yazarken düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz.
Sorularınızı ilgili konuda ya da İletişim kısmından sorunuz.