4 Ekim 2009 Pazar

Multiboot DVD Yapımı 2

Örnek Resim
İlk videoya nazaran daha kapsamlı ve ek bileşenler eklediğim bu anlatım umarım faydalı olur.önceki videoya ek olarak birden fazla Windows XP ekleme yöntemi de eklendi.Bunların yanısıra video daha ayrıntılı anlatıldı.daha önce Multiboot konusunda deneyimi olanlara videoyu izlemek sıkıcı gelebilir.Bunun aksine ilk defa izleyen veya daha önce anlamamış olanlar için de çok iyi bir anlatım olduğu kanısındayım.
Bağlantılar;
Görsel Anlatım (20.6 MB)
Gerekli Yazılımlar (11.4 MB)
Bağlantılar güncellenmiştir.(21.09.2013)
Gerekli yazılımların güncel sürümlerini kullanmanız önerilir.
EasyBoot
UltraISO
MultiBoot sayfasındaki anlatımı da incelemeniz önerilir.

23 yorum:

  1. mrb

    iki farklı xp kurma yöntemleri gibi vista-win7 için de benzer bişeyler yapabilir miyiz acaba.malum dvd içerikleri aynı olduğu için yalın halleri ile aynı dvd içerisine easyboot programı ile entegre edilemiyor.2 gündür uğraşıyorum son derece güzel bi saw arayüzü oluşturdum ama bu sorundan dolayı vista ve win7 yi birarada kullanamıyorum.bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. öncelikle yorumunuz için teşekkürler.
    daha önce bu şekilde bir işleme(Vista ve Win7 birarada)hiç ihtiyaç duymadım ama sizin için araştırmaya çalışacam şimdiden kafamda birşeyler oluşmaya başladı deneyip görmem lazım başarırsam paylşırım.Bu arada Multiboot DVD hazırlama Aero Studio 2008 yazılımı ile de yapılabiliyor zaman bulursam onunla ilgili bir video daha hazırlamayı düşünüyorum.Aero Studio 2008 ile görünüm konusunda daha özgür olunabiliyor.(arkaplan resmiin boyutu,renk düzeni gibi)

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca vista ve win7 aynı DVD'ye sığacak mı bunu da ayarlamak lazım.

    YanıtlaSil
  4. ilginiz için teşekkürler

    ben şöyle bişey denemeye çalıştım; öncelikle vista ve win7 yi aynı dvd de topladım sadece ultimate sürümlerini belki kurulum aşamaları birbirlerine uyum sağlar diye ama olmadı.kurulumun son aşamasında sorun çıktı ve yükleme orada kaldı.

    burdaki olayı sanırım ayrı klasörler kullanarak çözmek gerekecek.

    birde boyut konusunda saf win7 ve vista dvdlerinden sadece ultimate sürümlerini aldığımızda 3.8gb yer kaplıyor install.wim dosyası.kırpılmış bi xp ve bikaç ek program için sanırım kalan yer yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
  5. elimde birde kendi modifiye ettiğim ve içinden bazı şeyleri çıkarttığım vista lite sp2 diskim var.boyutu yaklaşık 1 gb.eğer ayrı klasörlerden kurulum sağlayabilirsek sanırım onu da kullanabiliriz.böylece bolca yer açılmış olur.

    ancak ben vista-win7 sürümlerini tek install.wim dosyasında birleştirme işlemini doğal olarak bu modifiyeli vista diskimde yapamadım.orjinal diskten yaptığım için boyut abarık oldu.

    YanıtlaSil
  6. sana önerim easyboot yerine AeroStudio kullan win 7 normal açarsın vistayı iso olarak eklersin dosya çakışması diye birşey sözkonusu olmaz.bilmiyorum daha önce AeroStudio ile multiboot yaptın mı ama esayboot ile ben bir çözüm bulamadım ama araştırıyorum.

    YanıtlaSil
  7. evet easyboot ile bende bişey bulamadım o yüzden alternatiflere yöneldim.grb menu editor ile baya bi denedim farklı klasör olayı hala olmadı ancak iso olarak çalıştırma olacak gibi.

    aerostudio ile fazla uğraşamadım bu işten sonra ona da bi el atarım.

    eğer iso olarak çalışırsa hepsinin isolarını ekleriz daha derli toplu olur.

    YanıtlaSil
  8. flash bellekle hiç denememiştim fakat tahmin ettiğim çözüm şu olabilir flash belleği FAT32 dosya sistemi ile biçimlendir sonra tekrar yap.
    iso yu flasha doğrudan mı yazdırdın herhangi bir program mı kullandın?kullandıysan hangi program.
    direk windows 7 gelmesinin sebebi sanırım menüde ilk sırada olması yada menü ekrana gelince geri sayımı çok düşük yaptıysan olabilir.
    daha ayrıntılı bilgi verirsen sorununu çözmeye çalışırım.

    YanıtlaSil
  9. selam.bu arkaplan resmini yapmak için önerdiğiniz program var mı? veya sizin kullandığınız arkaplan resmini bi upload eder misiniz?

    YanıtlaSil
  10. arkaplan resmi hakkında soru soran arkadaşım sana balık tutmasını öğreteyim.
    eğer windows 7 kullanıyorsan bu resmi rahatlıkla yapabilirsin.birkaç pencere aç büyüklüklerini ayarla windows 7 de sağ altta saatin yanında ufak bir yer var masaüstünü göster yeri tıklayınca pencereler küçülyor fareyi oraya getir ve az önce açtığın pencerelerin şeffaflaştığını göreceksin bu sırada printscreen tuşuna bas ekran görüntüsünü al burada dikkat etmen gereken şu konu var arkaplandaki simgeleri göstermesini istemiyorum diyorsun büyük ihtimal o zaman bu dediklerimi yapmadan önce masaüstünde sağ tıkla masaüstü simgelerini göster işaretini kaldır arkaplanada güzel bir duvarkağıdı koy üstteki dediklerimi yap.printscreen tuşu ile aldığın görüntüyü bir resim düzenleme programı ile düzenle(Ctrl+V yapıp görüntünün programda yerleşmesini sağla.Umarım anlaşılır birşekilde anlatmışımdır.sorun yaşarsan yorum yaz daha net açıklamaya çalışıyım.

    YanıtlaSil
  11. bu arada benim kullandığım resim düzenleme programı "Paint.Net"(Windowsun Paint değil)sen istediğini kullanabilirsin en basit şekli bu farklı programlarla başka efektler de verebilirsin.

    YanıtlaSil
  12. easybotta seçenekler Ayarlar 64K Renk(16bit) yaparsanız daha kaliteli resimler kullanabilirsiniz.boyut ayarıda mevcut 800x600 gibi ama varsayılan ayarlar olan 640x480 her pcde sorunsuz çalışır.

    YanıtlaSil
  13. Slm kardesim adim omer bati trakyadan msg atim bi broblimi coze bilmek icin yardimci olursan cok sevinirim...
    Konu sudur ben bi iso imag indirdim multoboot icindeki programlar windows 7 windows xp recovery acrosnnis ve sayre iso seklinde su iso seklinde paketi usb diske nasil yuklecegimi bilmiyom...DVD olarak boot isliyo hersey yerinde ama usb ye nasil yapacagimi bilmiyom yaptimda ama hata veriyo boot acilis menusunu gostermiyo...
    Yaaa bi video olarak gosterebilirsen cok sevabim olur sana...Sagul

    YanıtlaSil
  14. Aşağıdaki adreste sorun ile ilgili bilgi var.çözemezsen başka şeyler deneriz.
    http://www.tnctr.com/topic/100852-cddvd-hdd-ve-usb-icin-multiboot-hazyrlamak/

    YanıtlaSil
  15. Cok sagul kardesim link verdigin icin ama genelde 100 kere okudum gene anlamagim bisey var yapamadim multiboot dvd iso imaj oldugu gibi mi extraxt yapacam usb ben yapmadim onu baskalari yapmislar ama genelde dvd olarak cok iyi usb den calistiramiyom extract mi yapayim iso usb ye sonra neyin nesini 1000 kere okudum kafam almadi..bi video hazirlarsan cok iyi olur bizde avrupadaki isletim sistemini oldugu gibi sizlerlen paylasalim..Cok sagulasin Urastigin icin..

    YanıtlaSil
  16. root klasörüne atacaksın daha önce denemedim ama anlatılanlar da öyle diyor.
    AeroStudio ile Windows 7 SP1 çıktığında Dragon® MultiBoot DVD Pro v.3'ü hazırlayacağım onu yaparken Aerostudio ile ilgili bir video da yapmayı düşünüyorum USB olayını da sorunsuz çözersem ona da değinirim.

    YanıtlaSil
  17. Hadi be abim yap soyle bi temiz video bastan da bakalim ne de olsa 50 mgb internet var 1 saate indiririz ne kadar da buyuk olsun ben genelde pes etim yapamiyom gene boottmgr is mising yaziyo biktim kafami yidim..

    YanıtlaSil
  18. tamam sen acele ediyorsun da benimde sınavım var.
    bootmgr dosyasının adı büyük harfle mi küçük harflemi? Kodlardaki ile attığın dosya harf büyüklükleri aynı olmalı.
    Kesin birşey söylemiyorum ama haftaya salıdan önce bişey yapamam salı günü sınavım var.ondan sonra ayrıntılı bir şey yaparız.

    YanıtlaSil
  19. Ok cok sagul isine bak zamanin oldugunda yaparsin..

    YanıtlaSil
  20. yazınızı büyük bir dikkatle okudum.
    Çok başareılı bir anlatım olmuş
    ama son kısımda iso oluşturmada sonuç alamadım.
    sorun da büyük ihtimalle oem klasöründen kaynaklanıyor.
    2. xp modifiye idi onu klasöründen kopyalayıp bir üst kalsöre attım ama ikisinden birisi silinecek galiba yada her ikisinide silieyip deneyeyim...

    YanıtlaSil
  21. benle iletişime geçebilir misin lütfen...

    YanıtlaSil
  22. SELAM BURDAKI VIDEOLAR CALISMIYOR BEN COK DENEDIM OLMUYOR MUMKUNSE VIDEO BUDERSLERI SITEYE YUTOBE UZERINDEN YERLESDIRE BILIRMISINIZ VE WIN 7.1 - WIN 10 SISTEMLERIN NASIL BOOT YAPA BILERIZ ?

    YanıtlaSil
  23. Hocam konu 2009 da açılmış sene 2018 9 sene olmuş. Teşekkür ederim bu paylaşımınız için. Ben 7-8.1-10 multiboot yapmak istiyorum videoda xplere yaptığınız gibi ayrı klasörler yaparsam olur mu acaba ?

    YanıtlaSil

Yorum yazarken düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz.
Sorularınızı ilgili konuda ya da İletişim kısmından sorunuz.